Eerste dagen in Costa rica - Reisverslag uit Puerto Viejo de Talamanca, Costa Rica van Yfke Monshouwer - WaarBenJij.nu Eerste dagen in Costa rica - Reisverslag uit Puerto Viejo de Talamanca, Costa Rica van Yfke Monshouwer - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in Costa rica

Door: Yfke

Blijf op de hoogte en volg Yfke

05 Maart 2017 | Costa Rica, Puerto Viejo de Talamanca

Zaterdag ben ik na twee lange vluchten eindelijk aangekomen in San Jose. Op het vliegveld in San jose zou ik opgewacht worden door iemand van de taxi service. Eenmaal aangekomen in de ontvangst ruimte stonden er wel 100 tico's met naam bordjes in hun handen. Die van mij stond gelukkig recht voor aan en nadat ik gezwaaid had rende hij direct naar me toe. Zijn naam was Juan en van mijn naam maakte we maar Ivy haha. Mijn koffer werd in de shuttle geladen en we reden naar mijn eerste hotel in San Jose. Onderweg gebeurde er een ongeluk en iedereen veranderde plotseling van richting midden op de weg, people are loco in San Jose zei Juan lachend, it's normal here. Het viel me op dat er bijna geen straat verlichting was en ik denk dat het daarom normaal is dat er zoveel ongelukken gebeuren.

In het hotel werd ik direct gevraagd of ik alleen reisde want dan had hij wel een mooie kamer voor me. Ik kreeg een mooie super grote kamer met een groot bed en een eigen badkamer. Ik was moe van het vliegen dus ik ben direct gaan slapen. De volgende ochtend ging ik om 7 uur aan het ontbijt. Het was een mooie buffet zaal die halverwegen overliep in de buitenlucht. Het eten was super lekker met vers fruit, broodjes, locale gerechtjes en verse sappen. Om 8.30 werd ik opgehaald om nog 5 uurtjes verder te rijden naar Puerto Viejo.

De reis naar Puerto Viejo was lang maar er was zoveel te zien dat de tijd snel voorbij ging. De chauffeur reed overal zo snel als hij zelf wilde dus bij slechte stukken op de weg vlogen we door het busje. Het was een mooie route met watervallen en heel veel groen. Rond 13 uur in de middag kwam ik aan in David Valley, het appartement waar ik 3 weken blijf. Het was dus echt off road in de jungle en het was er direct ontzettend vochtig. Erick ( de eigenaar van david valley ) bracht me naar mijn kamer. Daarna ging ik naar de andere meisjes toe om me voor te stellen. Er waren twee meisjes uit Zweden, een uit Duitsland en een uit Ijsland. Ze vertelde me over het rescue center en in de avond belde we een taxi om te eten en geld te halen in de stad. In de avond mag je hier namenlijk niet alleen over straat want er is geen straat verlichting en het is er veel te gevaarlijk.

Toen ik terug kwam in David Valley was het gaan regenen. Dit maakte de lucht nog vochtiger en ik was wel toe aan een koude douche om even af te koelen. Helaas was er geen water en de stroom viel ook een paar keer uit. Douchen zat er dus niet bij en ik ben rond 20.00u gaan slapen.

Welkom in de Jungle!

  • 07 Maart 2017 - 15:07

    Opper Killie:

    Killie!!!!!

  • 07 Maart 2017 - 19:35

    Yvonne:

    Wat leuk om jou reisverslag te lezen ! Heel veel plezier en geniet ervan groetjes van Yvonne en Kaj

  • 07 Maart 2017 - 20:57

    Wil:

    Ha Yfke,

    Spannend dit avontuur. Zal n onvergetelijken ervaring voor je worden. Geniet ervan en ook van de ontbijtjes!
    Groetjes van Wil

  • 08 Maart 2017 - 03:00

    Marij:

    Hai Yfke fijn dat je goed bent aangekomen
    Geniet van alle nieuwe dingen en de groetjes van
    Je ToonThuis collega's het is nog steeds gezellig
    Afgelopen weekend hebben we je wel gemist
    het was druk. We volgen je. Knuffel van ons.

  • 08 Maart 2017 - 08:24

    Marij Latten:

    Leuk om je eerste verslag te lezen.
    Wat zal dit een geweldige levenservaring voor je worden.
    Zowiezo knap van je om dit avontuur aan te gaan. Ja, die douche zonder
    water en stroomuitval zal daar wel normaal zijn. Nog geen
    spinnen of andere beestjes tegengekomen? Ik ben benieuwd
    naar je volgende verslag, veel groetjes van de Latten family

  • 13 Maart 2017 - 11:37

    Wim:

    Hoi Yfke,

    Mijn eerste indruk is dat het er goed uit ziet daar in Costa Rica.
    Leuk dat je zo hard moet werken in de hete zon. Ha Ha
    Als je tijd hebt moet je eens wat meer foto's maken.
    Veel plezier nog de komende 2 weken.

    Groeten,

    Wim

  • 23 Maart 2017 - 06:54

    Maud:

    Heel tof Yfke, kunnen we nog meer lezen?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Puerto Viejo de Talamanca

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 Maart 2017

La ceiba avontuur 3

30 Maart 2017

La ceiba avontuur 2

30 Maart 2017

La ceiba avontuur

25 Maart 2017

Avontuur in David Valley

22 Maart 2017

Weer terug in David valley
Yfke

Actief sinds 02 Maart 2017
Verslag gelezen: 388
Totaal aantal bezoekers 94842

Voorgaande reizen:

02 Maart 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: