La ceiba avontuur 2 - Reisverslag uit Puerto Viejo de Talamanca, Costa Rica van Yfke Monshouwer - WaarBenJij.nu La ceiba avontuur 2 - Reisverslag uit Puerto Viejo de Talamanca, Costa Rica van Yfke Monshouwer - WaarBenJij.nu

La ceiba avontuur 2

Door: Yfke

Blijf op de hoogte en volg Yfke

30 Maart 2017 | Costa Rica, Puerto Viejo de Talamanca

Op dinsdag ochtend werden we weer wakker met de jungle geluiden. Om 7 uur begonnen we met onze eerste taak. Ik ging de paden die gemaakt zijn voor de toeristen harken. Het was een heel lang pad dus het was even hard werken.

Om 8 uur werden we geroepen voor het ontbijt. Het ontbijt bestond natuurlijk uit Gallo pinto, fruit, een eitje, sla en spaghetti. Ook kregen we vers ananas sap. Het was in buffet vorm dus iedereen schepte lekker veel op omdat we erge honger hadden.

Na het ontbijt ging ik op de papegaaien passen. De papegaaien worden elke ochtend naar buiten gelaten zodat ze weg kunnen vliegen de jungle in maar helaas willen ze dat niet. Ze blijven stevig op hun stok buiten zitten en worden zelfs aggresief als je ze probeert te laten vliegen. Om met de papegaaien te werken moet je een duikbril op om je ogen te beschermen, werkhandschoenen aan en een handdoek of jas om doen om je lichaam te beschermen. We hebben een paar keer geprobeert om ze te laten vliegen maar helaas zonder succes.

Om de twee uur wisselde we elkaar af en toen mijn beurt er op zat ging ik de jungle een beetje verkennen om fotos te maken. Er waren heel veel kolibries en vlinders op de bloemen. De apen liepen boven mij over de bomen. Het was heel bijzonder.

Ik en een ander meisje besloten om nog snel de luiaarden te gaan voeren. Het was al donker maar toch moesten de dieren eten hebben. Het was een beetje eng en bij elk geritsel gilde we perongeluk. Toen we de luiaard aan het voeren waren kwamen we erachter dat onze telefoons nog maar 5% accu hadden en we bijna geen licht meer hadden om terug te lopen. Snel rende we terug naar ons huisje om meer mensen te halen om ons te helpen.

Die avond kookte Anna weer voor ons en dit keer werd het een vegatarische curry met verschillende groenten en rijst. Voor vele van ons waren de maaltijden van anna een geschenk uit de hemel omdat we al een paar weken leefde op pizza en pasta.

Rond 7 uur kwam Elieser ons weer ophalen om de nacht tour te doen. Gewapend in een lange regenjas, regenlaarzen, een pet en een lange broek gingen we met Elieser in het pik donker door de jungle. Onder de tour kwamen we erachter dat Elieser paa 17 jaar oud was. Hij wist nu al alles van de jungle en wist de weg van buiten. Heel knap dat hij de verantwoording durfde te nemen over ons terwijl er overal giftige slangen en spinnen waren. Elieser droeg alleen een t shirt en een lange broek en lachte om onze over beschermende kleding.

Het was nog steeds erg modderig in de jungle en we gleden een paar keer bijna uit. Elieser vond allemaal beestjes in de jungle en kon aan de geluiden vertellen welke dieren het waren. Bij elke spin riepen we peligroso!!?? Wat gevaarlijk/giftig betekend. Hij vond het erg grappig als we snel weg rende bij het antwoord Si mucho peligroso. Ik heb uiteindelijk heel veel giftige spinnen en kikkers gezien. Ook schorpioenen, een kameleon, schildpadden, slangen, vogels en apen. De apen vonden het leuk om ons te volgen en gooide passie vruchten naar beneden. We moesten een paar keer wachten tot se kust weer veilig was.

Het was een super tour en ik was blij dat ik het heb gedaan. Anna en Rashan durfde niet maar toch heb ik Rashan overgehaald om mee te gaan, waar ze me erg dankbaar voor was. Anna bleef thuis want die schrok al van elke vlieg die langs vloog haha!

• 02 April 2017 - 06:46

Joyciieee:

Wow! 's nachts door de jungle met al die enge beesten, proud of you! Weet niet of ik dat ook gedurft had haha.
    Tot binnenkort! XOXO

• 05 April 2017 - 10:49

Marika:

Grappig die papegaaien. Je zou toch verwachten dat ze "vrij" willen zijn. Spannend die nachttour.

• 05 April 2017 - 10:50

Marika: