La ceiba avontuur 3 - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Yfke Monshouwer - WaarBenJij.nu La ceiba avontuur 3 - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Yfke Monshouwer - WaarBenJij.nu

La ceiba avontuur 3

Door: Yfke

Blijf op de hoogte en volg Yfke

30 Maart 2017 | Costa Rica, Fortuna

Woensdag harkte ik weer lekker de paden in de ochtend zon en we aten samen ons ontbijt. Ik paste weer even op de papegaaien en erna deed ik even een dutje omdat ik zo moe was geworden van het weer. In de middag kwam Elieser mij en een ander meisje ophalen om de wasberen wandeling te doen.

Onze wasberen vinden het ook nog moeilijk om hun verblijf te verlaten en worden daarom twee keer per dag uitgelaten in de jungle zodat ze kunnen wennen. We namen ze uit het verblijf en begonnen te wandelen. Wasberen zijn net honden en ze volgde ons overal. We liepen naar de rivier waar de wasberen kunnen spelen en eten en ondertussen gingen we opzoek naar andere dieren. Natuurlijk weer enorm veel spinnen. Ook zagem we een wilde berg kip haha en heel veel apen die ons achtervolgde. De kikkers en slangen vind ik zelf heel leuk om te zien omdat ze zon mooie kleuren hebben. De wasberen werden moe en we liepen weer terug naar het verblijf om ze eten te geven. Het was leuk om te zien hoe wasberen elk hapje eten met hun handjes afvegen "wassen". Ondanks dat het net hondjes waren was het toch een beetje een andere wandeling dan even over de kollenverg of door danike wandelen.

Na de wandeling van 2 uur rusten we even uit. Anna was vandaag naar huis gegaan en we moesten weer zelf koken. Een meisje maakte voor iedereen pasta met pesto, wat ook heel lekker was. Ik wilde naar bed gaan maar twee andere meisjes die naast mij sliepen hadden een grote spin ontdekt op de muur. Snel haalde we Elieser en die keek een beetje bezorgd. Hij vertelde ons dat de spin mucho peligroso was. Snel rende ik naar mijn kamer om me te verstoppen onder mijn klamboe. Elieser gooide iets naar de spin en toen viel die op de grond. Ze konden de spin niet meer vinden en riepen over de muur Yfke the spider possibly is in your room. Ik pakte mijn telefoon en rende snel naar een kamer verder op. Elieser vertelde dat er niks gebeurde als we gewoon onder de klamboe sliepen. Ja daaag ik ging dus echt niet in die kamer slapen. Ik maakte de andere kamer klaar voor gebruik en sliep daar.

De volgende ochtend werd de spin gelukkig ( dood ) gevonden.

Na het ontbijt vertrok ik met Iris en Romy naar La fortuna. Een tripje dat we nog snel geboekt hebben voordat we naar huis gaan. In La fortuna zjjn de vulkanen en heet waterbronnen van costa rica te vinden. La fortuna ligt in het noorde en is 6 uur rijden vanaf Puerto viejo. We blijven er tot zaterdag. Op dit moment zit ik nog in de shuttle op weg naar La fortuna.

  • 31 Maart 2017 - 00:40

    Marlie:

    Spannend dat nachtelijk avontuur.

  • 31 Maart 2017 - 07:22

    Joyce:

    Wow lijkt me vet die vulkanen, veel plezier!

  • 31 Maart 2017 - 10:50

    Magda:

    Super gaaf wat je allemaal mee maakt !! Helaas zijn de laatste dagen in Costa Rica aangebroken. Dus nog even lekker genieten !! En ........ de bloessem boom voor ons huis is ook weer prachtig. Net als onze voorjaars bloemetjes in de tuin. Ons "jungle dier " Juul ligt je al op te wachten net als de spinnen op je kamer. Nog heel veel plezier gewenst de komende dagen. Xxx

  • 31 Maart 2017 - 19:01

    Rieny:

    Wel eng, zo'n grote onbekende insecten. Hoop dat je de jungle tijd uitzit want dat is echt avontuur.

  • 02 April 2017 - 09:48

    Marij Latten:

    Je blijft maar avonturen meemaken daar, hopelijk vindt je ons kneuterige Sittard niet al te zeer tegenvallen.
    Wil je wel echt dat vliegtuig naar Nederland? Vast wel, ik wens je een fijne vlucht en tot ziens.

  • 04 April 2017 - 04:20

    Marij:

    Geweldig jammer jou avonturieren te moeten missen maar misschien kun je Sittard en omgeving ook zo gaan beleven
    Maakt het leven wel zo interessant .
    Wens je een goeie thuisreis en tot ziens.
    Marij.

  • 05 April 2017 - 10:54

    Marika:

    Lijkt me echt geweldig daar. Klimaat is wel heftig. Giftige spinnen en slangen lijken me wel eng

  • 05 April 2017 - 10:55

    Marika:

    Goeie thuisreis. Ben benieuwd hoe t weer bevalt in Sittard

  • 06 April 2017 - 13:40

    Geheim:

    leuk geprobeerd die humor erin gooien ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Fortuna

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 Maart 2017

La ceiba avontuur 3

30 Maart 2017

La ceiba avontuur 2

30 Maart 2017

La ceiba avontuur

25 Maart 2017

Avontuur in David Valley

22 Maart 2017

Weer terug in David valley
Yfke

Actief sinds 02 Maart 2017
Verslag gelezen: 1532
Totaal aantal bezoekers 94836

Voorgaande reizen:

02 Maart 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: